Umowa pomiędzy Urzędem Marszałkowskim a MKS została podpisana 29 lipca 2010r.
Projekt uzyskał dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013, oś priorytetowa 2. Infrastruktura techniczna, działanie 2.1. Infrastruktura komunikacyjna, schemat D Transport publiczny. Wysokość dofinansowania wyniosła 7 905 152,26 zł, zaś całkowita wartość projektu to kwota 11 595 182,04zł.
Głównym celem projektu było zwiększenie dostępu oraz poprawa systemu komunikacji miejskiej i powiązań komunikacyjnych na obszarze Gminy Miejskiej oraz gmin sąsiadujących, poprzez utworzenie i uruchomienie nowoczesnych zintegrowanych systemów zarządzania i monitorowania flotą pojazdów MKS wraz z wymianą taboru autobusowego oraz wdrożenie systemu Mieleckiej Karty Miejskiej w formie elektronicznej portmonetki
Realizacja projektu obejmowała następujące etapy:
- Adaptacja istniejącego budynku MKS do celów zarządzania dynamiczną informacją pasażerską więcej
- Wyposażenie w niezbędny sprzęt i infrastrukturę z oprogramowaniem budynku MKS i taboru w tym:
a) Doposażenie posiadanego taboru tj.:
- tablice elektroniczne wewnątrz autobusów
- kasowniki
- autokomputery
- urządzenia niezbędne do nawiązania łączności z centrum zarządzania
b) Zakup i instalacja sprzętu informatycznego niezbędnego do funkcjonowania centrum m.in. komputery, sieć, serwer.
c) Zakup oprogramowania komputerowego3. Zakup wolnostojących punktów doładowań biletów elektronicznych (6 szt.) - Zakup bezkontaktowych kart elektronicznych
- Zakup elektronicznych tablic na przystankach (3-wierszowch i 5 wierszowych)
- Zakup 2 szt. autobusów zasilanych gazem ziemnym CNG
- Zakup 10 szt. autobusów zasilanych olejem napędowym
- I dostawa - 3 szt. autobusów Solaris Urbino 8,9 LE
- II dostawa - 7 szt. autobbusów Solaris Urbino 8,9 LE